top of page

LEGO namas / LEGO House

Septintojo Džiugo gimtadienio proga mes keliavome į Bilundą - trečią kartą aplankyti Legolandą ir pamatyti šviežią, tik rugsėjo pabaigoje atidarytą LEGO namą. Taip, gyvename Danijoje, bet į tą šalies dalį nukeliaujame tik kartą per metus, nes nors šalis ir nedidelė, nuo Kopenhagos į Bilundą nukeliauti trunka apie tris valandas, važiuojant per salas ir tiltus, tad jei jau susiruošiame ten važiuoti, tai bandome trims dienoms. Kelis paskutinius kartus mums patiko apsistoti LEGO Holiday Village - pora šimtų metrų nuo Legolendo, nakvynės kaina gerai sukombinuota su dviejų dienų bilieto į Legolendą kaina, o nakvynės variantų pasirinkimas platus - vietos palapinėms, kemperiams, dviviečiai, keturviečiai, šešiaviečiai nameliai ir t.t. Kadangi ruduo, vėsoka, o visas dienas lijo, rinkomės namuką, bet kitus kartus gyvenom palapinėje, nes per visas smagybes tik pernakvot tereikia.

Pirmą ir trečią kelionės dieną ėjome į Legolendą, bet įspūžiais apie jį jau esu dalinusis, tad šįkart apie kitą stebuklą - LEGO namą, atidarytą pačiame miesto centre, netoliese namo, kuriame gimė LEGO kūrėjas, pradėjęs savo verslą nuo paprastų medinių žaislų vaikams, o paskui atradęs stebuklingąją LEGO detalę, užauginusia jam štai šitokį verslą.

Pradėti pasakojimą reikia būtiniausiai nuo architektūros. Bjarke Ingels - architektas, kuriuo didžiuojasi bene kiekvienas danas. Žinomas jis tuo, kad projektuodamas pastatus, stumia tradicinius būdus šalin. Jis suprojektavo ir LEGO namą, sakydamas, kad jei gyvenime būtų gavęs progą suprojektuoti tik vieną vienintelį pastatą, tai būtų LEGO namas. Tik pasižiūrėkite į šitą modelį:

Šaltinis: https://www.kissthefrog.nl/wordpress/wp-content/uploads/2016/09/lego-house-home-of-the-brick-billund-945x630.jpg

Įėję ryte, sunkiai galėjom išeiti vakare, prieš uždarymą. Viską bandėm, stebėjom, statėm, kūrėm, griovėm išpūstom akim.  Aš nežinau ar esu gyvenime kažką panašaus faino mačiusi ir nežinau nuo ko pradėti rašyti. Visa, ką patyrėm, buvo idealu, pradedant nuo to, kad bilietą nusiperki pats aparate, gauni apyrankę su įmontuotu NFC kodu, kas padeda einant per namą rinkti informaciją apie tai ką pastatei, kur sudalyvavai ir t.t.

Kalbant apie interaktyvumą, jo pilna visur. Kartais pagaudavau save sėdinčią ir galvojančią, KAIP vienas ar kitas sprendimas galėjo būti įgyvendintas.. Kaip kažkas tai sugalvojo, o kažkas įgyvendino...

Taigi, 12 000 kv. metrų, 25 milijonai LEGO detalių. Jei Legolendas orientuotas į smagybes, patiriamas atrakcionuose ir kitose smagybėse, LEGO namas yra vien LEGO detalės, tūkstančiai detalių, skirtos tavo ir tavo vaikų kūrybiškumui ugdyti pateikiant tai labai labai įdomiai. Tai buvo nereali patirtis kiekvienam iš mūsų, tiek dideliam, tiek mažam.

Bet aš pradėsiu nuo rūsio, kuriame yra nedidukas LEGO muziejukas su kino sale, kur rodomo filmai apie LEGO istoriją, reklamos iš įvairių laiko tarpsnių ir pan. Ole, LEGO įkūrėjas pradėjo verslą pagamindamas paprastą,virvele traukiamą medinę antį. Paskui, į verslą įtraukęs vieną iš savo sūnų, žaislus vis tobulino, kol kilo ideali idėja gaminti mažytes kaladėles ir žinoma jas vėl tobulinti tobulinti tobulinti, kol tai tapo didžiuliu pasauliniu verslu, o kūrėjai visą Bilundą pastatė ant kojų atidarydami oro uostą, Legolandą o dabar ir LEGO namą.

Kylant iš rūsio aukštyn, pasitinka lankytojus štai toks LEGO medis, pastatytas per visą pastato aukštį:

Na, o paskui, išskyrus masterpiece ekspoziciją su dinozaurais, visos patirčių zonos yra suskirstytos spalvomis:

RAUDONOJI ZONA: skirta kūrybiškumui. Yra didžiulis krioklys iš LEGO, galima viską statyti aplink jį. Yra kūrybiškumo zona, kupina tų standartinio dydžio LEGO detalių, iš kūrių statomi didžiuliai kūriniai, yra DUPLO zona mažyliams, nedidukė biblioteka ir t.t. Detaliau galima skaityti čia.

MĖLYNOJI ZONA: skirta loginiam mąstymui, kaip išspręsti problemas, kurios mus supa. Yra automobilių statymo dirbtuvėlės, kur paskui jomis lenktyniaujama, mažyliams vėlgi DUPLO traukiniai, tada yra robotų aikštelė, kur lankytojai juos valdo bandydami išspręsti tam tikrą problemą. Visame LEGO name mums visiems didžiulį įspūdį patiko miestas, kurį lankytojai turi kurti, statydami namus ant interaktyvaus žėmėlapio, turėdami patenkinti visus miesto gyventojų poreikius - kur gyventi, kur apsipirkti.. Detaliau galima skaityti čia.

ŽALIOJI ZONA: zona,skirta socialiniams įgūdžiams vystyti. Nemaža dalis skirta statyti vien tik įvairiausiems žmogeliukams. Taip pat yra didžiuliai statiniai su miestu, priemiesčiu ir tropine sala. Zonos pakraštyje yra vieta, kur vėlgi komandomis galima kurti filmus, fotografuojant pakadriui. Paskaityti daugiau galima čia.

GELTONOJI ZONA: susijusi su emocijomis - yra zona, kurioje reikia kurti padarus, kurie šoktų šokių aikštelėje, taip pat zona, kur galima išreikšti save kuriant gėles ir drugelius. Iš šios zonos mums patiko labai akvariumas - sukuri žuvelę iš LEGO, ją nuskenuoji ir taip "įleidi" į interaktyvų akvariumą. Daugiau skaityti čia.

Tai, mūsų nuomone, yra vienas verčiausių aplankyti objektų Danijoje!